Dobry człowiek jest wiecznym nowicjuszem. Marcjalis

przepisy drogowe Anglia

aaaaSWIATWEDLUGBLONDYNKI.8log.pl | Strona: 1.htmlaaaa

Temat: Ruch lewostronny
Użytkownik Pyca Kyle <paragli@xy.ampr.orgw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ljpk2$hl@panorama.wcss.wroc.pl...


XzY <kar@poczta.fmwrote:

| M.in. w Szwecji. Do początku lat sześćdziesiątych obowiązywał tam
również
| lewostronny ruch drogowy.

| Ponoć jak zmieniali ruch drogowy fajne zadymy były. ;)

Bodobno anglicy maja sie tez przekrecic na europejskie..


Kiedys ktos w TiWi ironicznie mowil, ze skoro my dostosowujac sie do
przepisow UE musimy stopniowo likwidowac zielone strzalki pod
syganlizatorami, tak samo Angole winni rowniez stopniowo dostosowywac ruch
drogowy do obowiazujacego w reszcie Europy. A skoro stopniowo - to nie
wszyscy od razu. Na poczatek zaproponowal, aby dotyczylo to jedynie
ciezarowek... :)))


Źródło: topranking.pl/1569/ruch,lewostronny.php


Temat: Walki o Obwodnice & kolei
On 24 Lut, 17:30, "Leschek Jeschke" <m...@meinVorname-


meinNachname.Laenderndkuerzelwrote:
Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.plschrieb innews:erpka4$osl$1@news.interia.pl

| Leschek, a ja się ciebie zapytam, jak ten problem jest rozwiązany w
| normalnym kraju, np. w niemczech  ??

Nie jest rozwiązany w dosłownym znaczeniu. Ciężarówek się praktycznie nie
wozi, koleją jadą same kontenery. Dosyć restrykcyjny czas pracy kierowców
(maks. 9 godzin dziennie, 45 minut przerwy po 4,5 godz. jazdy, 90 godz. w
ciągu dwóch tygodni) sprawiły, że na niemieckich autostradach dominują
głównie kierowcy z krajów wschodniej Europy. Do tego dochodzi jeszcze opłata
za korzystanie z autostrady i trzech odcinków dróg federalnych (łącznie
uzyskano 3,3 mld euro za rok 2006). Powyższe miało niemały wpływ na nagły
wzrost przewozów towarów koleją. W ubiegłym roku przewieziono po szynach
17,1% całkowitej masy towarowej, a na rok bieżący przewidziany jest wzrost
tonokilometrów o +3,8% (samochodowy 3,4%)http://www.bmvbs.de/- strona
ministerstwa transportu.


Obecnie jestem w Anglii i moj kolega pracowal jako kierowca TIR-a
przez ponad rok. Tu sytuacja jest odwrotna. Kierowca moze pracowac 15
godzin (nie wiem ile z tego samej jazdy), a autostrady sa bezplatne.
Skutek tego jest taki, ze potęzne ilosci TIR-ów smigaja po angielskich
drogach. Tu jednak mają jakies takie podejscie do wszystkich spraw,
zeby sobie jakos życia nie ograniczac zbyt wielką iloscia przepisow,
zakazow itp.

GN


Źródło: topranking.pl/1571/walki,o,obwodnice,kolei.php


Temat: Niewesola sytuacja pytanie ?
On Wed, 23 May 2001 10:51:40 +0200, Adam Płaszczyca


<trzyp@oldfield.org.plwrote:
Mon, 21 May 2001 22:25:59 +0200 "Rafał 'Saszka' Smater"
<saszka@poczta.onet.plnapisał(a):

| W niemczech kierowca na widok zblizajacego sie czlowieka do przejcia dal
| pieszych z daleka juz zatrzymuje swoj rozpedzony bolid.
| I to jest normalne.
| To jest chore.

To jest bardzo zdrowe. Po prostu w Niemczech ludzi edorośli do
zrozumienia, że przez takie zatrzymanie nic nie tracą - i tak będą za
chwilę w tym samym miejscu stali na czerwonym świetle.


Tak, je li masz autostrady, drogi szybkiego ruchu itp bezkolizyjniaki
a opisywana sytuacja dotyczy uliczek osiedlowych.
Tak, je li ludzie nie chodzą na czerwonym oraz korzystają z kładek.
Tak, je li nie mamy do czynienia z motoryzacją w pierwszym pokoleniu.
Tak, je li przepisy i znaki drogowe są sensowne.

Tak, jesli piesi płacą mandaty za powodowanie sytuacji
niebezpiecznych.

Tak, je li pieszy wie, że każde wej cie na jezdnię gdy samochód jedzie
jest wtargnięciem, za które to pieszy poniesie konsekwencje finansowe.

Tak, w Szwajcarii, Anglii, Niemczech i we Francji.

Nie, w Polsce.

Tomek


Źródło: topranking.pl/1612/niewesola,sytuacja,pytanie.php


Temat: Quad do rejestracji


| Patrząc z punktu widzenia przepisów to możesz zarejestrować quada do 17
| kW i poruszać się nim po drogach publicznych.

Możesz poprzeć to jakimś odwołaniem do konkretnych przepisów?


Niestety mogę jedynie podeprzeć się otrzymanym z WK pismem, do którego mam
obowiązek stosować się w czasie przeglądów. Tak samo jak w wypadku tzw.
Anglików - nie mogę zrobić przeglądu mimo, że wg. przepisów zmiana
kierownicy (i pozostałych części) nie jest zmianą konstrukcyjną. Jednak w
takich wypadkach Starostwo może decydować... takie życie :(.


goto


B.Z.


Źródło: topranking.pl/1613/quad,do,rejestracji.php


Temat: 50km/h - konsekwencje

rafal wrote:


{{CUT}}

Kiedyś w Anglii był sobie taki oto dobry sposób na ograniczenie wypadków:
Otóż przed "lokomotywą drogową" musiał iść człowiek z chorągiewką i
ostrzegać wszystkich przed zbliżaniem się pojazdu. Może by tak wrócić do tej
starej, sprawdzonej metodu unikania wypadków?


Pewnie! I jeszcze bezrobocie by spadło...

A tak swoją drogą to lepiej nie proponować takich rzeczy. Jeszcze ktoś
weźmie to na poważnie i doniesie naszym reprezentantom (tfu!) i będziemy
mieli takie przepisy... :-((((


Źródło: topranking.pl/1617/50km,h,konsekwencje.php


Temat: czy mozna wykupić OC w Anglii na 2-3 dni ?
Masz rację OC w UK jest na konkretne nazwisko. Taki człowiek, który kupuje auto
gdziekolwiek, nie tylko w innym mieście ale również u siebie, po dokonaniu
transakcji dzwoni do swojej firmy ubezpieczeniowej i ubezpiecza samochód "od tej
chwili". Może też zrobić to samo na internecie i ubezpieczenie obowiązuje od
razu, od momentu otrzymania potwierdzenia wykupu polisy (na ekranie komputera).
Dokumenty dostajesz pocztą kilka dni później.
Jeśli chodzi o wykupienie polisy na wywóz auta z kraju to być może są jakieś
takie możliwości ale ja o nich nie wiem. Trzeba by zadzwonić do jakiegoś agenta
i przedstawić problem.
Jeździć bez ubezpieczenia oczywiście nie wolno. W Anglii co prawda jest bardzo
małe prawdopodobieństwo, że policja zatrzyma Cię do kontroli a jeśli już to
raczej nie będą pytać o ubezpieczenie (mnie nigdy nie pytali). Najważniejsze
jest by auto miało zapłacony podatek drogowy i by było sprawne. No i radziłbym
jechać zgodnie z przepisami. Tzw. rutynowych kontroli (jak w Polsce) praktycznie
nie ma. Spory kłopot mógłbys mieć, gdybyś miał wypadek, nie daj Boże z
uszczerbkiem na zdrowiu innej osoby. Wtedy nie chciałbym być w Twojej skórze.
Odszkodowania są horrendalnie wysokie. Kolejna sprawa to policja francuska,
belgijska, holenderska i niemiecka oraz możliwość wypadku w tych państwach.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15108,48261387,48261387,czy_mozna_wykupic_OC_w_Anglii_na_2_3_dni_.html


Temat: Dlaczego niektórzy nienawidzą Frankiewicza?
No właśnie,cóż to za pytanie,czyżby kolejna prowokacja?
1.Słowo nienawiść to nie to samo,co kompletny brak akceptacji,a Frankiewicz,to
nie to samo co prezydent, czyli gospodarz odpowiedzialny za katastrofalny stan
miasta
2.Wszystkie te rozwlekłe rozprawy socjopsychologiczne są kompletnie
zbędne,wystaarczy przejść się po mieście i przeczytać cotygodniowe listy
bezsilnych mieszkańców do NG i odpowiedż gotowa- ruina ,brud, tysiące tirów
łamiących wszelkie przepisy drogowe,miejsca po klombach przekształcone w
śmietniki, ,martwe ptaki i koty leżące po kilka dni na jezdniach,chodnikach i
miejscach po trawnikach itp,itd ZGROZA!!!

3.Z rzekomego boomu gospodarczego niestety nie korzysta młodzież gliwicka,która
wybiera Irlandię,Anglię i Szwecję Tanią siłę roboczą dla zagranicznych
inwestorów stanowi ludnność z odległych zacofanych regionów Polski.I to
inwestorzy czyhają na każdy skrawek ziemi gliwickiej. Więc należaoby skończyć z
tą propagandą sukcesu
4. Wciskanie prymitywnych wulgaryzmów w klawiaturę Berezezowskiego jest tak
żałosną i nieudolną prowakacją, że szkoda na nią reagować Swiadczy o ich autorach
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,94,61799547,61799547,Dlaczego_niektorzy_nienawidza_Frankiewicza_.html


Temat: Czeski kierowca tira zabił rowerzystę i pojecha...
Gość portalu: benek napisał(a): Sa kraje jak Anglia, Irlandia gdzie są
szkokujace nas przepisy ze pieszy
> moze przechodzić na czerwonym lub chodzić po jedni poza przejściami.

Bajki opowiadasz. Oczywiście, że nie może.
Kwestia polega na tym, że policja to ignoruje na zasadzie podobnej do naszej
"znikomej szkodliwości społecznej czynu". Ale jak wleziesz na czerwonym i
spowodujesz wypadek - nie ma litości.

Ani pieszy, ani rowerzysta, nie jest świętą krową w UK, choc często tak się
zachowują i póki nic się nie stanie uchodzi im to płazem.

> Odpowiedz dlaczego w Niemczech ginie 10 razy mniej ludzi w wypadkach ?

A widziałeś kiedyś jak wygląda niemiecka sieć drogowa i czym się różni od Polskiej?

Kiedy wrzucisz Niemców i Polaków do tego samego środowiska wychodzi na to, że
Polacy są o wiele bezpieczniejszymi keirowcami. Np. w UK w zeszłym roku Polacy
spowodowali ponad 3000 wypadków a Niemcy ponad 2000. Tylko, że Polaków w UK jest
pewnie ze 100 razy więcej.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,106225318,106225318,Czeski_kierowca_tira_zabil_rowerzyste_i_pojecha_.html


Temat: Czeski kierowca tira zabił rowerzystę i pojecha...
Sa kraje jak Anglia, Irlandia gdzie są
> szkokujace nas przepisy ze pieszy
> > moze przechodzić na czerwonym lub chodzić po jedni poza przejściami.
>
> Bajki opowiadasz. Oczywiście, że nie może.
> Kwestia polega na tym, że policja to ignoruje na zasadzie podobnej do naszej
> "znikomej szkodliwości społecznej czynu". Ale jak wleziesz na czerwonym i
> spowodujesz wypadek - nie ma litości.

Powiem tak ze mozna rozdzielić spowodowanie wypadku od wykroczenia polegającego
na przechodzeniu na czerwonym.
Nie mam pod ręką linka potwierdzającego to co napisałem wcześniej.
Powiedz jakie prawo drogowe znasz to będę miał mniej do googlania.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,106225318,106225318,Czeski_kierowca_tira_zabil_rowerzyste_i_pojecha_.html


Temat: Fotoradary we Wrocławiu
Tak na prawde nie sprowadza sie to niestety do predkosci i "zasuwania" takim
czy innym autem. Obydwoje szczujecie a zaden nie zastanowi sie ze mozna i 30 na
godzine jadac zrobic komus krzywde.
Wszystko sprowadza sie do wyobrazni. Za kolkiem trzeba myslec. Nie
usprawiedliwia to (myslenie) szarzujacych, ani jadacych "przepisowo".
Kodeks Drogowy, tak jak inne przepisy w tym kraju czasami jest bzdurny,
pomyslany na wyrost itd. lecz lamiac go lamiesz prawo i wiesz ze mozesz zostac
ukarany. Kropka.

A co do fotoradarow...no coz...czas najwyzszy: ale powinno sie otorzyc tory dla
maniakow predkosci zeby mogli poszalec tak jak jest to robione w anglii.
Bo o atostradach takich jak w Niemczech (bez ograniczenia predkosci) to mozna
pomarzyc tylko.
Pozdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,47158419,47158419,Fotoradary_we_Wroclawiu.html



Pokrewne

Cytat


Dente superbo - wzgardliwym zębem (z lekceważeniem, z wyższością). (z lekceważeniem, z wyższością). (z lekceważeniem, z wyższością)
Depositum nullum habet praescriptio - depozyt nie podlega przedawnieniu.
De minimis non curat lex - ustawa nie troszczy się o drobiazgi.
Accipere praestat quam inferre iniuriam - lepiej doznawać krzywd, niż je wyrządzać.
Historycy fałszują przeszłość, ideolodzy przyszłość.